درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1396/5/4 - 19:04:31
تعداد بازدید: 1823
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

حمله ترامپ به حزب‌الله در روز پیروزی بر جبهه‌النصره
  حمله ترامپ به حزب‌الله در روز پیروزی بر جبهه‌النصره

همان روزی كه ترامپ گفت، دولت لبنان در خط مقدم مبارزه علیه حزب‌الله قرار دارد رزمندگان مقاومت آخرین مناطق تحت كنترل جبهه النصره شاخه سوری القاعده را در آن كشور پاكسازی كردند...


همان روزی كه ترامپ گفت، دولت لبنان در خط مقدم مبارزه علیه حزب‌الله قرار دارد رزمندگان مقاومت آخرین مناطق تحت كنترل جبهه النصره شاخه سوری القاعده را در آن كشور پاكسازی كردند تا نشان دهند نه تنها رئیس‌جمهور امریكا دروغ می‌گوید بلكه این حزب‌الله است كه علناً به محافظ دولت و ملت لبنان تبدیل شده. اگر آنها نبودند هم‌اكنون بیروت به كنترل داعش و القاعده درآمده بود؛ همان بلایی كه سر موصل و رقه آمد.

روز گذشته رسانه‌های لبنان گزارش دادند نیروهای حزب‌الله موفق شدند بیش از 90درصد عرسال از كنترل شبه‌نظامیان وابسته به جبهه النصره خارج شده است. جبهه النصره شاخه سوری القاعده محسوب می‌شود. این گروه همزمان با شروع بحران سوریه بخش‌هایی از مناطق شمال شرقی لبنان را به كنترل خود درآورد. در جریان درگیری‌های چند سال گذشته تروریست‌ها با ارتش لبنان تاكنون تعدادی از نظامیان لبنان جان خود را از دست ‌داده‌اند. چند سال قبل جبهه النصره 80 سرباز ارتش لبنان را اسیر گرفت و چند تن از آنان را سر برید تا ارتش لبنان را وادار کند تروریست‌های زندانی در زندان‌های لبنان را با سرباز‌های باقی مانده مبادله کند. عملیات نظامی جرود عرسال لبنان و القلمون سوریه یك هفته قبل با مشاركت ارتش سوریه و حزب‌الله در دو سوی مرز دو كشور آغاز شد. با پایان یافتن كار جبهه النصره در این منطقه هم‌اكنون نوبت به شبه‌نظامیان داعش می‌رسد كه بخش كوچكی از آن را در كنترل دارند. الیاج مغنایر، كارشناس مسائل بین‌الملل به نقل از منابع میدانی گزارش داد كه نیروهای جبهه النصره قوی‌تر و سازمان‌یافته‌تر از داعش بودند، بنابراین انتظار می‌رفت حزب‌الله خیلی سریع این منطقه را پاكسازی كند.

اسپوتنیك در تحلیلی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سخت این منطقه كه از قدیم‌الایام جزو مناطقی به حساب می‌آمد که همه مجرمان فراری به آن پناه می‌بردند و اطمینان داشتند که حکومت به آنها دسترسی نخواهد داشت، سرعت عمل حزب‌الله را ستود. اسپوتنیك نوشت: (این عملیات نشان داد امروزه حزب‌الله لبنان از یک نیروی مقاومت به ارتشی تاکتیکی و تمام‌عیار تبدیل شده و می‌تواند عملیات زمینی بسیار پیچیده نظامی را بهتر از ارتش‌های بسیار مجهز انجام دهد. جنگ سوریه فرصتی برای حزب‌الله لبنان بود تا به دلیل هماهنگی عملیاتی با ارتش‌های سوریه، روسیه و مستشاران نظامی ایران بتواند تاکتیک‌های نظامی بسیار پیچیده را روی زمین انجام دهد و تجربه‌های سابق خود به عنوان یک گروه شبه‌نظامی را با تجربه‌های نظامی ممزوج کند و امروزه این حزب از یک ارتش مقتدر شبه‌نظامی تمام‌عیار برخوردار است؛ امری که در هیچ جای جهان سابقه نداشته است.)

درست در همین روز كه حزب‌الله لبنان پیروزی خود را علیه گروه‌های تروریستی اعلام كرد رئیس‌جمهوری امریکا پس از دیدار با سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک مواضع تندی علیه این جنبش اتخاذ كرد.

وی این گروه را تهدیدی برای لبنان و خاورمیانه توصیف كرد و گفت: (دولت لبنان در خط مقدم مبارزه علیه حزب‌الله قرار دارد.) این اظهارات رئیس‌جمهور امریكا بازتاب زیادی در رسانه‌ها و در فضای مجازی داشت، چراكه حزب‌الله بخش مهمی از دولت و پارلمان لبنان محسوب می‌شود. این مقام امریكایی‌ همانند رئیس‌جمهور كشورش به اصل ماجرا اشاره نكرد و نگفت كه این نیروهای حزب‌الله بودند كه در خط مقدم مبارزه با بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش قرار دارند در حالی كه بنا بر اعتراف مقام‌های امریكایی، واشنگتن به این گروه‌ها به عنوان متحد خود علیه حزب‌الله نگاه می‌كرده است. در یك فایل صوتی منتشر شده در سال گذشته جان كری، وزیر خارجه سابق امریكا صریحاً می‌گوید كاخ سفید نظاره‌گر افزایش و توسعه قدرت داعش بود، اما آن را گزینه مناسبی برای ساقط كردن دولت بشار اسد در سوریه دید و به همین دلیل چشمان خود را بر گسترش این گروه تروریستی بست. علاوه بر این اسنادی وجود دارد كه سلاح‌های ارسالی امریكا به سوریه خیلی سریع به دست داعش در عراق می‌رسیده است. رئیس مجلس لبنان نیز از اقدامات حزب‌الله در پاكسازی مناطق شرقی لبنان حمایت كرد و گفت كه این جنبش به نیابت از لبنان و لبنانی‌ها وارد جنگ با تروریست‌ها در جرود عرسال شده است.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان در برابر رسانه‌ها نسبت به اعتراض برخی از گروه‌های سیاسی به عملیات نظامی حزب‌الله لبنان در جرود عرسال ابراز تعجب کرد. بری گفت: این منطقه اشغالی است و نیروهای حزب‌الله برای آزادی آن تلاش می‌کنند و نمی‌توان از نقش ارتش لبنان در منطقه غافل بود. پیشتر ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان نیز از اقدام حزب‌الله در لبنان حمایت كرده بود. جنبلاط به داشتن مواضع انتقادی علیه اقدامات حزب‌الله در سوریه معروف است. وی همزمان با عملیات حزب‌الله اعلام کرد که جرود عرسال اشغالی است و باید آن را آزاد کرد.

بازتاب‌های سیاسی پیروزی مقاومت
روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به پیامدهای سیاسی پیروزی نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه و تأثیر آن در تحکیم رابطه سه‌جانبه بین ارتش، حزب‌الله و رئیس‌جمهور لبنان و منزوی شدن بیشتر نخست‌وزیر پرداخت. بر اساس این گزارش، نمی‌توان نبرد عرسال را صرفاً به تحولات نظامی محدود کرد، مجموعه‌ای از عناصر سیاسی، مسیر حرکتی را برای اوضاع داخلی لبنان در سایه روابط سه‌جانبه بین حزب‌الله، رئیس‌جمهور و ارتش لبنان ترسیم می‌کنند. الاخبار در ادامه اظهارات میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان یادآوری كرد كه گفته بود: (ارتش لبنان از قدرت کافی برای رویارویی با اسرائیل برخوردار نیست و ما ضرورت وجود این سلاح (سلاح حزب‌الله) را درک می‌کنیم، چون تکمیل‌کننده کار ارتش است و با آن در تعارض نیست... حزب‌الله زمانی وارد سوریه شد که لبنان با مشکلات مرتبط با نفوذ تروریسم به خاک این کشور از جمله مناطق عرسال و وادی خالد روبه‌رو شد، یعنی سوریه به لانه تروریست‌هایی مبدل شد که تروریست‌ها را به لبنان صادر می‌کند و به دنبال آزادسازی قلمون خطر تروریسم علیه لبنان کاهش یافت در حالی که ارتش لبنان برای رویارویی با تروریست‌ها در خاک لبنان تلاش می‌کند.)

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/7683


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.